close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

החדש של ארי פרייזר: "מזמור שיר"

מערכת שורשח אדר ב, תשפד18/03/2024

יהודים שומרים שבת בכל העולם "#האשטג שבת שלום"

תגיות:
צילום: יח"צ
"מזמור שיר" הוא סינגל חדש לשבת של ארי פרייזר. המילים מתהילים, הלחן מחודש בהשראת שירו של הרב שלמה קרליבך.
"מזמור שיר הוא סינגל שדווקא הגיע מאוד בספונטניות, זה התחיל מכבוד לרב קרליבך. לקחנו את אחד הניגונים הכי מוכרים שלו, הוספנו לו חידוש קליל, והקפדנו שהגרסה החדשה תוגש באופן נעים, ושלא יכביד. על העיבוד וההפקה מוזיקאלית עבדו יחד חגי מזרחי וארי. "שנינו הפקנו מוזיקלית את השיר הזה ביחד".

לשיר מתלווה קליפ שבת בינלאומי, שמראה כיצד מסתיים השבוע וגולש לשבת המלכה במקומות שונים בעולם. "שבת היא מה שבאמת מייחד אותנו כעם. אנחנו עם שיודע לעצור
ולזמר בשבת בכל העולם. יש מקומות בעולם שפחות שומרים שבת, ויש מקומות שיש יהודים שיותר שומרים שבת, אבל רוב הקהילות בעולם גם אלה שלא שומרות, יודעים לעצור בליל שבת לקיים ארוחות משפחתיות ולשמר את המסורת שמייחדת אותנו כעם".

כמי שמוסיף עונג לחוויית שמירת השבת ושר זמירות שבת עם ילדיו, אמירת "מזמור שיר" הביאה את פרייזר לרעיון לקליפ שהמוטיב שלו הוא 'השטאג שבת שלום', כדי להדגיש את התחושה של כל יהודי בעולם, במיוחד בזמנים שלנו, שזאת זכות להרגיש יהודי. הקליפ מתחיל בשבת בירושלים, ממשיך ברחבי ישראל ועובר התפוצות ומסתיים בירושלים.

"אני מקדיש את הביצוע שלנו ליהודי הארץ והתפוצות, שעוצרים הכול כשהשמש שוקעת ביום השישי… מקדשים על היין ומברכים על החלה מזמרים ומייחדים לבורא עולם ״ויכל אלוקים ביום השביעי מכול מלאכתו אשר עשה״…




הוסף תגובה
צילום: יח"צ
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה